perjantaina, elokuuta 11, 2006

KIRJALLISUUSHAASTE

Anna ja Maurelita haastoi minut kirjoittamaan kirjallisuusmieltymyksistäni. Kiitos ielenkiinnostani. Olen järkyttävän tylsä lukija. Siksi kai kirjoitankin mielummin itse!

1. Kirja joka muutti elämäsi
Suurimman muutoksen kautta aikoin minussa on varmastikin tehnyt Raamattu. Sen kautta olen oppinut paljon rakkaudesta, hyväksymisestä ja oikeudenmukaisuudesta. Se on tehnyt minusta paremman ihmisen. (Läpiluku kesken ap. 18)

2. Kirja jonka olet lukenut useammin kuin kerran
Vähän noloa myöntää mutta en ole lukenut Aku Ankkaa kummempaa kirjaa kahdesti läpi. Ei mutta luinkin Mauri Ylä-Kotolan Mediatieteen kysymyksiä. Todella raastavan sivistyssanarikasta tekstiä. Mutta mitä sitä ei koulun eteen tekisi (Tai no avoimessa luin tota)

3. Kirja jonka ottaisit mukaan autiolle saarelle?
Raamattu, syynä sama kuin Kirstillä, sisältää reilusti luettavaa, jänniä tarinoita ja paljon spekuloitavaa


4. Kirja joka teki sinut hilpeäksi, kevytmieliseksi, huikentelevaiseksi?
Kirjat eivät tee minua huikentelevaksi. Vaimoni hymy tekee.


5. Kirja joka sai sinut sortumaan nyyhkytyksiin?
Ei kirjat saa minua niin nyyhkimänkin, olen äijä. Mutta hyvät kolumnit saa.


6. Kirja jonka toivoisit kirjoitetuksi?
Näin tienaat miljoona euroa päivässä.
Kirja jota seuraamalla tuo tosiaan onnistuisi, ja uudelleen lukemalla uudestaan. Maan päällä kun olaan niin pitäisi näistä täällä saada nauttiakin!

Toinen kirja jota olen funtsinut mahtavaksi, olisi kirja jossa yhdistettäisiin "oikein" kaikki maailman "taivaallisten" uskontojen kirjat. Eli ei mitään Afrikan toteemiuskontoja vaan jumalaan uskovien kirjat. Uskon että ymmärtämällä kaikki uskonnot on aika lailla lähempänä itse Herraa

7. Kirja jota et toivoisi kirjoitetun?
Sota kirjaa, aikaakirjaa ajasta jolloin islamistit räjäytti maailman kartalta.


8. Kirja jota parhaillaan luet?
Raamattu. No se on aina työn alla, enemmänkin se on työn kohde kuin luettavaa.

Mulla on kesken Jonathan Gloverin Ihmisyys, 1900-luvun moraalihistoria. Tooodella ahdistavaa luettavaa mutta mielenkiintoista.

9. Kirja jonka aiot lukea?
Juoppohullun päivbäkirja on jäänyt kaikista pyrkimyksistäni huolimatta avaamatta, Kyllä se pitää selata läpi.

10. Haasta viisi bloggaajaa.
Olen niin nuevo bloggaaja että kaikki seuraamani bloggaajat on jo haastettu.
Eli en haasta.

Ei kommentteja: